ÖSS Başarınızı Arttıracak Telkinler
1 sayfadaki 1 sayfası
ÖSS Başarınızı Arttıracak Telkinler
1. Sınava başlamadan önce soru kitapçığıma göz gezdiririm.
2. Sınava en iyi olduğum alandan başlarım, zaten sınava girinceye kadar
sınav stratejim belirginleşmiştir, sınavda farklı bir strateji
geliştirmeye kalkarak maceraya atılmam.
3. Sınavda(ÖSS Hazırlık, ÖSYM) zaman sorunu yaşamayacağım, girdiğim
deneme sınavlarında kendime özgü, değiştirerek ve geliştirerek
uyguladığım ve son haline getirdiğim zaman organizasyonumun dışına
çıkmam, sınav esnasında yeni bir zaman organizasyonu denemek gibi bir
gaflete düşmem.
4. Olur ya, benim kitapçık türümde ilk sorular zor gelebilir.
(Çünkü bir kitapçık türü yok ki birçok kitapçık türü var, kitapçık
türünde cevaplar ya da sorular değiştirilmez, soruların yerleri
değiştirilir.) Sınav başladığında heyecandan ilk soruyu defalarca
okuduğum halde soruyu anlayamama gibi bir krize de girmem, bunun yanında
diğer öğrencilerin ne kadar soru çözdükleriyle de ilgilenmem, böyle bir
durum karşısında nefes alma egzersizleriyle hemen kendime gelirim.
5. Bir soruya takılıp kalmanın bir anlamı yok, çünkü zor soruyla kolay
soru arasında bir puan farkı yok ve ben bunu biliyorum.
6. Soruyu çok fazla okuyarak zihni karıştırmak da neyin nesi?
Bir kere okuyarak da çok iyi anlayabilirim.
7. Gereksiz ayrıntılarda boğulmam. Soruda benden ne isteniyorsa sadece
onun üzerinde yoğunlaşırım. Benden "elma" isteniyorsa, asla elma
bahçesiyle uğraşmam.
8. Bütün seçenekleri okumadan asla cevabı işaretlemem, özellikle
seçeneklerde anlamını bilmediğim sözcük varsa daha da dikkat ederim.
9. Sınavlarda(ÖSS Hazırlık, ÖSYM), cevapları cevap kağıdına geçirirken
kaydırma yapmak çok aptalca bir şey, niye böyle bir hataya düşeyim ki,
dikkatli olmam, her işaretleme esnasında kitapçıktan ve cevap kağıdından
soru numarasına bakmam yeterli.
10. Soruyu hazırlayanlar, ilk şıkkı neredeyse doğru cevap gibi gösterip
beni aldatmaya çalışabilirler, bütün şıkları okurum ve böyle bir
yanılgıya düşmem.
11. çözemeyeceğim soruların olabileceğini de asla unutmam, ben bu soruyu
nasıl çözemem diye bir takıntım yoktur.
12. Sınavda mutlaka turlama tekniğini kullanırım. (Turlama tekniği:
yapamadığımız soruları çok fazla boğuşmadan, işaretleyip, ikinci kez
gözden geçirmek üzere sonraya bırakmaktır.) Yapamadığım ve şüpheli
olduğum sorulara belli bir işaret koyarak, birinci turdan sonra tekrar
kontrol ederim.
13. Önceden bildiğim bazı soruları sınav esnasında hatırlayamayabilirim,
ümitsizliğe kapılmama gerek yok, ikinci turda büyük bir ihtimalle
hatırlarım.
14. Anahtar sözcüklerin altını çizmenin ne kadar işe yaradığını
biliyorum. Soruyu çözerken anahtar sözcükler üzerinde yoğunlaşıp daha az
zamanda daha isabetli yaklaşımlar sergilerim.
15. İki şık birbirine benziyorsa, büyük bir ihtimalle ikisi de doğru
cevap değildir. Onun için bu soruyu turlama tekniğini kullanarak sonraya
bırakırım ve son turda tekrar ele alırım.
16. İki şık birbirinin zıttıysa, bunlardan birinin doğru cevap olma
ihtimali çok yüksektir. Bunu göz önünde bulundurmam beni avantajlı
duruma getirir.
17. Yanlış olduğundan emin olmadıkça ilk tahminde bulunduğum cevabı
değiştirmem.
18. Eğer şıklarda hepsi, her zaman, hiçbiri gibi genellemeler varsa bu
şıkların yanlış olma ihtimalinin yüksek olduğunu göz ardı etmem.
19. Şıklarda, bazen, çoğunlukla, bazıları gibi ifadeler geçiyorsa bu
şıkların doğru olma ihtimalinin yüksek olduğunu bilerek hareket ederim.
20. Doğru cevabı bulamıyorsam, yanlışları elemenin, soru çözme
yollarından biri olduğunun farkındayım.
2. Sınava en iyi olduğum alandan başlarım, zaten sınava girinceye kadar
sınav stratejim belirginleşmiştir, sınavda farklı bir strateji
geliştirmeye kalkarak maceraya atılmam.
3. Sınavda(ÖSS Hazırlık, ÖSYM) zaman sorunu yaşamayacağım, girdiğim
deneme sınavlarında kendime özgü, değiştirerek ve geliştirerek
uyguladığım ve son haline getirdiğim zaman organizasyonumun dışına
çıkmam, sınav esnasında yeni bir zaman organizasyonu denemek gibi bir
gaflete düşmem.
4. Olur ya, benim kitapçık türümde ilk sorular zor gelebilir.
(Çünkü bir kitapçık türü yok ki birçok kitapçık türü var, kitapçık
türünde cevaplar ya da sorular değiştirilmez, soruların yerleri
değiştirilir.) Sınav başladığında heyecandan ilk soruyu defalarca
okuduğum halde soruyu anlayamama gibi bir krize de girmem, bunun yanında
diğer öğrencilerin ne kadar soru çözdükleriyle de ilgilenmem, böyle bir
durum karşısında nefes alma egzersizleriyle hemen kendime gelirim.
5. Bir soruya takılıp kalmanın bir anlamı yok, çünkü zor soruyla kolay
soru arasında bir puan farkı yok ve ben bunu biliyorum.
6. Soruyu çok fazla okuyarak zihni karıştırmak da neyin nesi?
Bir kere okuyarak da çok iyi anlayabilirim.
7. Gereksiz ayrıntılarda boğulmam. Soruda benden ne isteniyorsa sadece
onun üzerinde yoğunlaşırım. Benden "elma" isteniyorsa, asla elma
bahçesiyle uğraşmam.
8. Bütün seçenekleri okumadan asla cevabı işaretlemem, özellikle
seçeneklerde anlamını bilmediğim sözcük varsa daha da dikkat ederim.
9. Sınavlarda(ÖSS Hazırlık, ÖSYM), cevapları cevap kağıdına geçirirken
kaydırma yapmak çok aptalca bir şey, niye böyle bir hataya düşeyim ki,
dikkatli olmam, her işaretleme esnasında kitapçıktan ve cevap kağıdından
soru numarasına bakmam yeterli.
10. Soruyu hazırlayanlar, ilk şıkkı neredeyse doğru cevap gibi gösterip
beni aldatmaya çalışabilirler, bütün şıkları okurum ve böyle bir
yanılgıya düşmem.
11. çözemeyeceğim soruların olabileceğini de asla unutmam, ben bu soruyu
nasıl çözemem diye bir takıntım yoktur.
12. Sınavda mutlaka turlama tekniğini kullanırım. (Turlama tekniği:
yapamadığımız soruları çok fazla boğuşmadan, işaretleyip, ikinci kez
gözden geçirmek üzere sonraya bırakmaktır.) Yapamadığım ve şüpheli
olduğum sorulara belli bir işaret koyarak, birinci turdan sonra tekrar
kontrol ederim.
13. Önceden bildiğim bazı soruları sınav esnasında hatırlayamayabilirim,
ümitsizliğe kapılmama gerek yok, ikinci turda büyük bir ihtimalle
hatırlarım.
14. Anahtar sözcüklerin altını çizmenin ne kadar işe yaradığını
biliyorum. Soruyu çözerken anahtar sözcükler üzerinde yoğunlaşıp daha az
zamanda daha isabetli yaklaşımlar sergilerim.
15. İki şık birbirine benziyorsa, büyük bir ihtimalle ikisi de doğru
cevap değildir. Onun için bu soruyu turlama tekniğini kullanarak sonraya
bırakırım ve son turda tekrar ele alırım.
16. İki şık birbirinin zıttıysa, bunlardan birinin doğru cevap olma
ihtimali çok yüksektir. Bunu göz önünde bulundurmam beni avantajlı
duruma getirir.
17. Yanlış olduğundan emin olmadıkça ilk tahminde bulunduğum cevabı
değiştirmem.
18. Eğer şıklarda hepsi, her zaman, hiçbiri gibi genellemeler varsa bu
şıkların yanlış olma ihtimalinin yüksek olduğunu göz ardı etmem.
19. Şıklarda, bazen, çoğunlukla, bazıları gibi ifadeler geçiyorsa bu
şıkların doğru olma ihtimalinin yüksek olduğunu bilerek hareket ederim.
20. Doğru cevabı bulamıyorsam, yanlışları elemenin, soru çözme
yollarından biri olduğunun farkındayım.
Similar topics
» Önemli Telkinler
» Özgüven Arttırıcı Telkinler
» Subliminal Telkinler ve Kubilay Aktaş
» Subliminal Telkinler ve Kubilay Aktaş 2
» Menepozdaki Bayanların İşine Yarayacak Telkinler
» Özgüven Arttırıcı Telkinler
» Subliminal Telkinler ve Kubilay Aktaş
» Subliminal Telkinler ve Kubilay Aktaş 2
» Menepozdaki Bayanların İşine Yarayacak Telkinler
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz